Pages

Search This Blog

Tuesday, November 27, 2007

Geshe Jampa Gyatso passed away this morning

I told you that my first studies of Buddhismus I made in Lama Tzong Khapa Institute situated in Pomaia/Italy in a very beautiful castel of Toscana. Geshe Jampa Gyatso was the principal tutor of the Basic Program. Most things I know about buddhist phylosophy I due to his teachings.


The notice I had some minutes ago says (in italian):
Quando ricevemmo la notizia del ricovero era in corso, in Istituto, la recitazione continua di 24 ore del Sutra di lunga vita (avevamo iniziato alle 16 di sabato). Questa notizia ci ha spronati ulteriormente, molta gente si è unita al gruppo, il gompa era splendido e alla fine della recitazione ci era stato detto che la salute di Geshe-la era, di fatto, notevolmente migliorata. Infatti, persone che lo avevano visto sabato pomeriggio si erano un po’ sollevate e avevano comunicato che il suo aspetto era migliorato e che respirava con più facilità e aveva dormito meglio rispetto ai giorni scorsi. Tuttavia, domenica notte non era riuscito a dormire a causa delle difficoltà nel respirare, ma a nessuno era sembrato, nemmeno ai medici, che la sua vita fosse in pericolo. Verso le 2.20 si sedette in posizione di meditazione, immobile (perfino quando i tibetani lo stavano vestendo). Verso le 3.40 ha cessato di respirare.

Hope our prayers will help him in bardo and he can reach Enlightenment and turn back as Buddha to assist all us and to continue to teach us.

2 comments:

  1. This institute looks like a well run place.

    ReplyDelete
  2. It's true. A good place, good persons, good neighbourhood. I like it very much. I don't go there more, for about 3 years I follow an other school, but that was a very important and very beautyful experience in my life and I'm greatful to them. First of all to Geshe that passed away.

    ReplyDelete